Potrzebne będą:
- Skarpeta,
- Skrawki materiałów na nos, brodę (dobrze, żeby był naprawdę włochaty) oraz ozdoba na pompona (może to być podobny materiał jak na nos),
- Materiał do wypchania nosa i brzucha (ja użyłam ryżu, ponieważ jest ciążki i skrzata można postawić) może to być wata lub inny materiał wedle uznania,
- Nożyczki,
- Nici i igła lub klej na gorąco – jak kto woli (ja użyłam igły i nici, ponieważ im bardziej ufam).
I. Rozcinamy skarpetkę jak na zdjęciu poniżej. Do dolnej części wkładamy materiał do wypchania (u mnie ryż). Związujemy sznurkiem lub włóczką.
II. Następnie tworzymy nos a raczej nochal naszego skrzata. Ja zrobiłam kulkę z waty, wielkości wiśni i również związałam. Potem przywiązałam nochala do wypchanej części skarpetki.
III. Teraz czas zająć się brodą naszego skrzata. Wycinamy coś w kształcie trapezu z zaokrąglonymi rogami. Musimy przymierzyć, żeby pasowała i dodawała charakteru naszemu krasnalowi. Kiedy już kawałek włochatego materiału jest dopasowany, należy przymocować do tułowia i nosa. Ja przyszyłam, ale można również przykleić klejem na gorąco (ja wolę igłę i nici).
IV. Pozostałą część skarpetki zakładamy na naszego skrzata. Tu jest chyba najważniejsza część. Musimy tak dopasować skarpetę aby wchodziła na nochal i była naciągnięta. Ja czapkę również przyszyłam, ale można przykleić klejem na gorąco.
V. Nasza praca dobiega końca. Pozostało związać koniec skarpetki, czyli czapki skrzata i przymocować pompon. Ja owinęłam podobny kawałek materiału jak na nos, żeby wszystko było w jednej kolorystyce, a Wy możecie udekorować czapkę wedle swojego uznania.
Mój Skrzat czuł się samotny, więc stworzyłam Panią Skrzatową. Do tej pory nie wiem czy to jest siostra bliźniaczka czy też partnerka mojego Skrzata. Sami oceńcie.
Wspólnie z Samorządem uczniowskim Szkoły Podstawowej w Jaksicach, jak co roku zorganizowaliśmy zbiórkę karmy i rzeczy potrzebnych dla psów i kotów w celu utrzymania czystości. . . .
Warsztaty wielkanocne odbyły się w świetlicy wiejskiej w Biskupicach. Warsztaty były skierowane dla każdej grupy wiekowej. Dzieci malowały i dekorowały pisaki a dorośli i seniorzy . . .